Wednesday, January 4, 2012

kenangan dulu2 kala...aicehh!! =)

Tibe2 teringat bende2 yg related ngan zaman kecik2 dulu... :)





1. video game...(ntah menda nama dye aku pun da lupa haha)

Haaa...ni la game y aku main dolu2 time tadika.....time tu mmg best,main ngan abg yunus,abg jumadi,hisham,fuad a.k.a fuin @fazreen,abg nizam (ok  ni kire kamcing dengan aku time kecik2 dulu..sikalang suda lost contact ngan sume ni....mana2 reader yang pernah duduk kat Flat Balai polis sekama,kuching,1995-1997 n kenal dgn mereka2 ni..sila bg link fesbuk anda...he2)

ehh da jauh menyimpang...back to our story...:)


dulu aku punya kaler merah putih..
kalo dulu nk beli game tape ni mmg agak kopak..satu tape lebih kurang rm35...solutionnye...
Meminjam n bertukar2 game tape dgn abg2 di atas tadi...kih2..
hurmmm...skang 4 sure sume abg2 y aku sebut td (kecuali fuin) da kawin 
bayangkan la time aku darjah 1,abg yunus da tingkatan 1...
skang aku da 21....
(ops!! 21 kawww!!!da tua aku!!!wawawa)
abg jumadi n abg hisham kompem la da berpuluh2 sebab depa lg tua dr abg yunus...


~duck hunt~


yerghhhh...saya la tu..haha!!!perahsantan la ko ni pqa haih!! :p
dulu game ni la y paling aku ske...
kalo tak main ni pun..main game mario,mortal kombat,bomberman n street fighter milik abe2 di ats td...
waaa rindu zaman kecik...
aku suka zaman kecik aku.. advanture gitu..haha..:D
bnyk btol kenangan aku ngan dorg ni (termasuk cumi n ninie,kwn dr swak y tak pernah lupe tulis surat kat aku..tp aku asyik lupe je alamat uma dorg...tpakse pakai alamat pihak ketiga...hihi..)



2. Anak patung..(ala pompuan normal la tu kan..hehe)



ok aku dulu kalo nk kata anak patung tak la banyak sgt sbb aku lebih prefer bear,mickey mouse n kitty..hehe
kalo nk kata barbie tu aku cuma ade satu je...tu pun jiran kesayangan yg bg....(aku da anggap mcm mak aku da..aku panggil dye..acik sebelah..dye mak kepada abg yunus n abg jumadi....)

tapi kalo patung yg adik aku punya ni agak klakar sket...penah dengar pasal baby alive? kita boleh bagi mkn n susu kat dye,bila kita baringkan dye,dye akn tido...mse kecik2 pun ayh aku ade belikan kitaorang patung tu..tapi LEPAS JE NENGOK CITER CHUCKY...sume patung2 tu "selamat dibuang..." lagi2 baby alive tu...
umangaiii gler takut aku nengok cter tu smpai skang...

kenapa kitaorang buang patung bby alive tu??
sebabnye...
sbelum nengok citer tu..si dayah ni mmg suka wat eksperimen..
dye gi makeup patung tu pakai magic colour n kaler luna y dicairkan ngan air...
lengkap dgn pakej gunting rambut...sampai rupe patung tu da mcm chuck!!last2 dye yg nangis tengok patung dye sendiri...haa tau pun takut...hu2
bila bg mkn patung tu,,dye pelik mcm mana mknn tu msuk mulut patung tu,then dye kopakkan sudu tu sampai terbelah dua..
puting botol susu tu pun dipotongnye sebab katenye nk tengok susu keluar dari botol tu...hah mmg la bijak kan?haha tu la adik aku... :')



baby alive version baru...tiada lagi rambut kerinting ala2 wig tu...bgus gak wat rambut version kejung@ keras ni..so budak2 nnt takde la gunting rambut depa...
sume lebih kurang ngan kitaorang punye dulu kecuali botol susu... :)






3. handphone pertamaku... tiga,tiga seposen....=')








he2...ade sesape yang pakai bende ni dulu??
Mase aq kecik2 dulu,dpt bende ni mmg jakun la,siap excited tuka2 casing enpon kaler itu laa,ini laa...
bg membe2 zmn skola renda @  menengah,soklan yang tak asing n slalu sgt aku dgr...
"ko ni bape kali nk tuka no tepon??"

he2..bg aku npon ni still power..
ko campak la keluar dari uma tingkat 2 sekalipun
npon ni still bley pakai....:)




Kenangan kecik2 mmg best kan??main galah panjang,baling selipar,main gelongsor turun bukit (pakai kotak,dok ramai2,huihh ni paling best!!)..lumba beskal bunyi ala2 moto...(letak daun kering yg lebar kat tayar beskal then bwk laju2...bunyinye mmg style...try r..hehehe)..tunggu durian gugur,mkn rambutan kat rumah ats pokok..


aku membesar di 2 negeri yg berbeza disebabkan faktor pekerjaaan ayh aku,so mgkin dari situ la aku belajar erti kehidupan sebenar dan banyak pengalaman yang aku dpt...kalo nk kira ruma...ni da kali ke-4 aku berpindah..aku penah duduk di bandar,dan aku juga pernah membesar di suasana kampung..bg aku sama je..dua2 ade kelebihan n kekurangannya...tpi kisah hidup semua orang berbeza2...dan aku bersyukur dpt rase sume ni...at least dpt merantau di negeri orang,n dpt blaja bnyk benda baru...aku yakin sape yg ade pengalaman mcm aku mesti setuju kan? =')


m00d lagu: ~alhamdulillah-Maher Zain~
*bersyukur dgn apa yg kita ada...alhamdulillah...


p/s/s: sesekali teringat kenangan dulu2...tersenyum sorang2 dibuatnye...disebabkan beberapa kali pindah rumah..nama panggilan pun bertukar...ika,fiqa,pqa,syafiqa....ye...walau apepun nama panggilan y korg panggil,tetap merujuk pd org yg sama...iaitu AKU...:')



notanota: korg perasan tak ape yg aku perasan?? entry aku dgn p/s/s takde kena mengena kan??haha adoiii...takpe2,tugas korang untuk relatekan entry ngan p/s/s tu....anggap la tu keje sekolah korg ea... =p

0 comments:

Post a Comment

Dah bace???Pe lagi komen laaaa.....:)

Best Blogger Tips

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers