Monday, October 17, 2011

Kisah itu kisah ini..kisah kamu kisah kita




A: Alamakk..lupalah nak buat bla bla bla...macam mana ni?
B: Kau ni asyik lupa aje,macam nenek lah (sambil ketawa)
A: (Bercakap dalam hati dengan nada terasa,tapi muka tetap cover senyum) nak buat macam mana,aku bukannye sengaja,takpela lagipun dia bergurau je ni..


A: Jom keluar?Dah lama tak hangout sesama ni
B: Maaflah aku busy sangat ni
A: Oh,takpe2 tak kisah pun....
Scene lain...
C: jom jalan2??
B: Jomlah..aku pun tak buat apa2 ni.......


pada satu malam....

A: Jom la pegi bla bla bla malam ni nak tak?
B: -lambat reply msg
C:- lambat reply msg
D:- pun lambat reply msg
*tak lama kemudian
B:-weh aku ade hal lah tak dapat nak pegi
C:-sorilah aku da janji dengan family
D:-sorilah aku da keluar dengan membe2 aku pagi tadi,takkan malam pun nak keluar jugak
A: Ohh takpe2 saja je ajak2 sbb tak tau nak buat ape ni...:')
kemudian A berkata dalam hati...
(wahai D,kenapa mesti kata member aku sedangkan aku kenal siapa "member kamu itu"....mereka juga member aku....)

************
*flashback
tutt...tuutt..ade msg
E: A,petang ni aku keluar dengan B,C,D...kau nak ikut tak?
A: yeke?dorang tak ajak pun...
(tunggu msg,manalah tau dorg ajak...tapi senyap...takde yang ajak....)


B: Macam mana nak buat projek ni ye?ade idea tak?
A: ohhh..sy tak buat yang mcm awak buat,tapi ape kate cube tambah bla bla bla..then pastu try buat camni pulak
B: aah la kan,betul jugak
A: Err...ape pendapat awk kalau saya buat bla bla bla?agak2 ok tak?
B: Entahlah,saya tak tau awk nak buat camne sbb saya buat tak sama dengan awak punya project


D: So bila kau nak pegi bla bla bla?
E: Ooo..esok la..baru best,so amacam,ajaklah ramai2 baru best
D: Ooo..ko ajaklah,aku ok aje
E: K nanti aku kol la membe lain
A : (sedang dengar pebualan,lalu berkata dalam hati) ~ajaklah aku...nape tak ajak aku...~


B: Sy nk beli barang la..
A: Ok aje,saya bleh tlg temankan awk gi beli barang
(scene ni berulang sampailah 3-4 kali dan A ikut aje tanpa berbunyi ape pun)
*flashback
C:malam ni jom pegi hangout
A&B: Jommm!!
B: Ni duit minyak,cian pulak kat C bnyk pakai duit utk minyak nnt 


A: Weh aku nak bagi tau ko ea,bukan aku yang buat semua tu
B: eh?saya tak salahkan sapa2 pun,salahkan awak pun tak
Di facebook
B: Ape yang kau tak puas hati dengan aku ha??aku tak kacau pun hidup kau
C: Amboi marahnye kak...marah kat sapa tu?
B: Ada lah kat pompuan2 yang tak puas ati dengan dress up aku,agaknye dorang jeles sebab dorang tak boleh pakai macam yang aku pakai ni..(sumtin like that)


Banyak lagi kisah lain,tapi apa anda buat kalau anda adalah A??
Manusia kat dunia ni macam2 ragam beb...
 Kalau dulu aku memang kuat melenting
Tapi betullah kata orang
Pengalaman mendewasakan diri kita...
Dan sekarang pengalamn sebegini lah yang membuat aku lebih tabah,cekal dan matang
sesungguhnya berfikiran positif tu baik...^^

(Kisah di atas aku olah sikit2...maaf bagi yang terasa,aku tiada niat lain,sekadar renungan...mungkin kalian terlupa,dan mungkin kalian rasa hal ni remeh....jadi persepsi masing2..Dahulu aku memang terasa dengan situasi2 ini...tapi kini jujur ikhlas aku katakan,aku tahu kalian tak berniat sebenarnya...dan aku tak ambil hati pun..)

p/s: jangan shoot sy,krn ini adalah luahan dari hati saya...selepas ini saya anggap segalanya 0-0...insya-Allah..^^

0 comments:

Post a Comment

Dah bace???Pe lagi komen laaaa.....:)

Best Blogger Tips

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers