Monday, July 25, 2011

Tru's confession

hey2..Dah sebulan aku hilang..Ada siapa2 yang perasan??(seyes aku pun annoyed ngan soklan ni..hihi )

Sem last...Dulu aku tunggu-tunggu sem ni sebab tak sabar-sabar nak melangkah ke dunia luar,bekerja....happy2...spent masa yang lebih bersama family yang aku cintai..Tapi sekarang aku takut la pulak...Apa akan jadi dengan aku bila aku habis belajar nanti?Wallahua'lam...


Seminggu dua ni aku memang super duper bz..permulaan sem baru dihiasi dengan moment indah iaitu kena saman dengan MIAT...(perghh pak guard kau memang saje nak bagi kenangan indah kat aku kan?tak pasal2 aku kena gelak ngan kak jun...takpe2..nanti aku culik itik2 korang..huhu)
dengan esemen yang aku malas nak siapkan,dengan kes fyp + supervisor lagi...(en coordinator sy mintak maaf buat anda hangin sakan...seyes sy bukan sengaja....)


Tapi aku taknak la citer pasal ni..Mesti ada yang kata..."Alah kecoh...aku pun sem last gak..."
Hehehhh...yelah2...gimme 5...=)



Lately emosi aku memang sangat kurang stabil...Mudah sangat tacing macing....
Tolong la jangan tanya kenapa,sebab aku takkan cakap dan aku taknak cakap dengan kau ataupun kau...
Kalau aku berterus terang,mesti ada yang terluka,jadi...biar aku saja yang terluka...itu namanya playsafe....:')


Beberapa hari lepas aku dan mak aku tengok satu citer kat tv3..Bagi yang ada piring astro,mungkin ni citer lama yang korang dah berpuluh2 kali tengok,tapi serious ni first time aku tengok cerita yang buat aku terasa sedih...

Tajuk cerita tu.......... (yang kat atas tu la tajuknya...)




Ya,Tru confession..
Cerita ni tentang seorang gadis (Trudy) yg ada kembar,tapi kembarnya ada problem (terencat akal) sbb lemas dalam perut mase mak dia nak bersalin....(kiranya handicap la). Cerita ni sedih sebab cerita ni tunjukkan macam mana penerimaan masyarakat luar terhadap orang yang macam kembar dia...Dia (eddie) happy je,dan yang buat citer ni best..kakak dye sayang kat dia sampaikan satu hari kakak dia masuk pertandingan n dye wat segmen tentang kembar dia....Bagi korang ni mungkin citer biasa,tapi bagi aku citer ni memang sangat tacing..


scene yang berjaya buat aku tacing...
-scene kat pantai....(eddie main layang-layang tapi layang2 tu tak terbang)
-scene tertumpah susu kat meja makan (ayah dia marah sampai eddie nangis)
-scene kat jambatan (eddie kena buli,dia happy sebab diberi cap,tapi cap tu sebenarnya dah diludah oleh lelaki yang kakak dia suka...)
-scene ayah dia sedih sebab dalam video tu tak ada satu pun gamba dia....bila ditanya kat Tru..Sebenarnya Tru bukannya saja taknak letak video ayah dia,tapi tak ada satu pun video yang elok tentang ayah dia..semuanya negatif sbb ayah dia selalu marah2 eddie, n slalu tak ada masa untuk bersama family....

seyes citer ni dah lama...baru sekarang aku tengok....tapi mmg best...


Tengok la...hero transformer masih muda lagi...huhu




p/s: k.long syg adik...
p/s/s: sorry entry panjang sikit






0 comments:

Post a Comment

Dah bace???Pe lagi komen laaaa.....:)

Best Blogger Tips

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers